Read and rate Travel Journal Entries for Montréal, Quebec, Canada

Oct 12, 2017 - Zec Vallée du Bras du Nord et Parc du Bic

Vallée du Bras du Nord et le Parc du Bic Quelques jours dans chacun.... de ses Parc/Zec. Quel beau mois de sept 2017. Du temps chaud et peu de pluie. Chaque année ont restent surpris depuis quelques années. Comme j’étais en 4 iéme sem de convalescence suite à mon appendicite. Donc, activité d’escalade pas possible. Bien, c’était le temps d’aller découvrir des endroits pas connu et désirer depuis longtemps. Donc, la Vallée du Bras du Nord fut une petite escapade pour une petite randonnée de cyclo et marche en montagne. Peu de monde, pas de...

Sep 21, 2017 - Toronto to Montreal

21/9/2017. Thursday. Toronto to Montreal I think I need to apologise for sounding like a whinger in my last post. I don't want anyone to think that we're not having a good time - the fun, laughter and enjoyment far outweigh the frustration Ian and I felt yesterday. It was a slow start this morning, not even leaving our rooms till 10am and checking out of the beautiful heritage listed King Edward Hotel. Some of the things we noticed during our short time in Tortonto was the amount of inner city roadworks being done, and the building...

Jun 6, 2017 - Mise à jour du site

Bonjour à Tous, Déjà 2 mois que je suis de retour. En passant les genoux vont beaucoup mieux. Ceci n'est pas un article juste une entré pour ramener mon parcours au Qc (les flèches). Je reste tranquille en 2017. En 2018, je vise l'Europe au printemps, 3 mois. Merci pour vos bon mots. On reste en contact à bientot Familles zé Amis. Wababadoudou!!!

Feb 12, 2017 - Our Itinerary

Our Itinerary 12 Feb 2017 Departing Montreal 13 Feb 2017- 1 night at Protea Hotel, Kampala, Uganda 14 Feb 2017- 2 nights at Lake Victoria Serena Hotel, Kampala, Uganda 16 Feb 2017- 2 nights at Ndali Lodge, Kasese, Uganda 18 Feb 2017- 2 nights at Kyambura Gorge Lodge, Kasese, Uganda 20 Feb 2017- 2 nights at Bwindi Lodge, Kasese, Uganda 22 Feb 2017- 3 nights at Volcanoes Virunga Lodge, Parc National des Volcans, Rwanda 25 Feb 2017- 1 night at Kigali Serena, Kigali, Rwanda 26 Feb 2017- Flight WB 448 from Kigali to Kilimanjaro Airport 26 Feb...

Sep 15, 2016 - Montreal

After spending a delightful 4 days visiting with my RVH classmates, I met Gord at the bus stop by Place Ville Marie and L'Eglise Reine de Elizabeth. As we prepared to leave the hotel on Tuesday, 3 classmates were also catching a taxi to the airport. As a minivan had been sent, they kindly shared it with us. We spent 2 hours walking around the departure area, before checking in and going thro' security. Who should we meet? Judy--one of the kind classmates who had shared the cab. We visited a short time till she boarded. Then we went for...

Aug 23, 2016 - A Day in Montreal

We decided to drive to the edge of town and take the Metro ( subway) into the city. The challenges we faced right away was everything was in French. Our only saving grace was that the people around were so helpful, most were bi- lingual. Once we found our starting point to get to the sites we wanted to see, our day got better. We took in a tour of Chateau Ramezay, the oldest Historic site in Montreal. The castle like building is now a museum exploring Montreals early history . Sure explained how Montreal became ! We then took a bus to a...

Aug 22, 2016 - Bonjour Montreal!

Only 2 1/2 hrs from Ottawa, we arrived in Montreal. Settled into a KOA just on the outskirts of the city. We studied our itinerary for tomorrow which will first start off using the Metro. Aka :subway system . Wish us luck ! Early night tonight, as I'm a bit sluggish .

Jul 26, 2016 - Montreal 23rd - 25th July

MONTREAL Three hours into this city I am wondering if I am in the wrong place. Everybody has been telling me how amazing Montreal is, how friendly, how welcoming. Well it wasn’t to me. The night bus was okay, we had to swap at Ottawa and the second bus is freezing but I manage to doze. We get in around 5am and I am really struggling. My foot is strapped but still rubs as I walk and my cases are far too heavy. The bottom is falling out of one making it twice the weight. I try to ask for directions but cannot find anybody to help. I walk...

Trip Journal

Kat in Canada

Jun 10, 2016 - Compte-à-rebour de 48 heures!

Nous voilà donc dans les derniers miles avant le début de l'aventure - 2 jours avant le départ pour Doha au Qatar. Que s'est-il passé depuis la décision de partir un an autour du monde? Premièrement, décider quels pays inclurent dans l'itinéraire, quels vaccins ou visa étaient nécessaires, quelles devises apportées et bien sûr, passer du temps avec nos proches. Avec nos visas finalement prêts, après une douzaine de piqures des plus plaisantes dans nos bras, les sacs à dos pleins à craquer et nos p'tits coeurs pleins d'émotions, nous y...

May 29, 2016 - Saint-Jacques to Couteau-du-Lac

Cold, rainy and foggy this morning only 9C, we planned on getting to Trois-Rivière to camp, but forgot about the extra hour gained, so we drove an extra 2 hours to make up for it. We decided tackling Montreal traffic on a Sunday afternoon was preferable to Monday morning, after all little to no-one drives on a Sunday.....right? If we had a dollar for every near miss from the "drive quickly and weave" crowd, we'd be very rich about now. It boggles the mind how passing a larger vehicle so closely then cutting directly in front to either slow...

Jan 9, 2016 - Un autre depart......direction Sud

Bonjour! Encore! dirons certains.....a qui je réponds: Oui encore! L'an passe ce fut mon plus beau voyage, mais cette année cela sera le plus beau. Alors cette année direction Amérique du sud avec un billet allez seulement pour un point de départ qui sera Rio de Janeiro. J'arriverai le 28 janvier pour 3 semaines afin de célébrer mon anniversaire (16 février) pendant le Carnaval de Rio.Avec mon premier chèque de pension j'ai acheté mon billet (300$) pour le Sambadrome ou se déroulera le défilé des écoles de samba gagnantes. J'ai déjà visité...

Trip Journal

AmericaDelSuRo

Dec 25, 2015 - Les itinéraires - The itineraries

Allo tout le monde, Grâce aux Routes du Monde, nous en sommes à finaliser la portion asiatique de notre périple. Avec près de six mois dédiés à ce coin du monde, on aura vraiment la chance de sortir des sentiers touristiques et côtoyer le quotidien des gens aux coeurs même de leurs beaux pays. -------------- Hello everyone, With the help of Routes du Monde, we are now finalizing the Asian portion of our journey. With close to six months dedicated to this area of the world, we will really have a chance to get out of the typical tourist...