Read and rate Travel Journal Entries for Altayskiy Kray, Russia

Oct 1, 2009 - Radlertreff in Barnaul

Die letzten 3 tage verbrachte ich unter der Obhut von Vova, der mich am Bahnhof entdeckt und auf mein Bike angesprochen hatte. Es stellte sich heraus, das er (der so ziemlich einzige weit und breit) Radler ist, der Radmarathons meist in Kasachstan mit Bike und Rennrad bestreitet und darin als 53jaehr. Senior ziemlich gut ist. Jetzt war es natuerlich Ehrenaufgabe, mich allen Bekannte vorzufuehren, mir die Stadt zu zeigen, mich zum Essen und zum Biken einzuladen und für mich die Banja zu heizen. er war ganz enttäuscht, das ich nicht noch mehr...

Sep 12, 2009 - Auf dem Chuiskij-Trakt Richtung Mongolei

Endlich unterwegs!! Nach 3!! Tagen Wartens auf das verschollene Bike mitsamt Zelt, hatte das Hotel in Barnaul genug an mir verdient - was sie aber nicht hinderte, zu vergessen, mir meine Registrierung fuer das gesamte Gebiet hier auszuhaendigen, so dass ich jetzt in keinem Hotel mehr unterkommen kann. (Aber hab ja jetzt mein Zelt) Die ganze Stadt Barnaul kenne ich jetzt auswendig und jeder Aeroflotangestellte in der Stadt und am Flughafen kennt jetzt meinen Namen, selbst der Busfahrer zum FH gruesste mich bereits. (jeden Morgen fast...

Sep 8, 2009 - Ankunft in Barnaul

Gruss aus Sibirien. Ich bin da und hab ein Dach ueber dem Kopf. Das war aber auch schon fast alles positive bis hierher. Na gut das Wetter spielt auch noch mit, 5 Grad heut morgen bei der Landung und 22 Grad mittags in der Sonne am Ob. Davor lagen jedoch Stunden, in denen man das Pflichtbewusstsein der zuercher Aeroflotbeamten studieren konnte, in denen es darum ging, kein Gramm unbezahltes Fahrrad zuviel zu transportieren und aus einem Dschungel an Tariefen den gerade aktuellen Kilopreis zu ermitteln. Das -natuerlich!- ungeachtet der...

Sep 11, 2006 - 101 Hours

And I thought that walking around the Annapurna for 300km was tough. This was actually tougher. Imagine a place where you are locked up 24 hours per day, eating your own grungy food out of plastic bags, sleeping on hard mattresses with three of your newest friends, working on your gymnastics skills every time you go to the toilet, and being let out for a short walk, 23 minutes in length, 2 times per day. Imagine also that you also have a "warden" whose job it is to make sure you don't stray from the rules, makes you lift your feet while she...

Trip Journal

honeymoonplanet

May 28, 2005 - Novosibirsk is my desire

MOUSTACHE TICKER... Appears the welcome 15-degree (Celsius) drop in temperature from Moscow to Novosibirsk hasn't prompted growth betwixt upper lip and lower nostril... In and around the Square of Lenin, a mere three of 50 men had moustaches (6%)... but Nov'brsk scored at the train station: 11 of 50 went moustache (22%!)... also I MET AN OLEG (see below)... Olegs currently top the Tatianas by a tally of 1-0... Quick! Get yourself out an old Hootie and the Blowfish song. Now, listen to it. Listen again! Again and again! To get a sense of...

Apr 27, 2005 - Barnaul: War and Peace

Russia continues to make very considerable preparations for May 9th. That's the 60th anniversary of the end of WWII (in Europe) in case you, (like me I must embarrassedly admit,) had somehow failed to be aware of the great date. Every village is repainting its war memorial, sanding down and re-laying the steps, and relighting eternal flames that hadn't proved quite as eternal as originally planned. In Biysk the 'Victory Park' fountains were cleaned and made operational after the long winter freeze. And arriving in Barnaul, cadets were...

Apr 17, 2005 - Biysk Restaurant

The teenage waitress is called Natalya. She's a model of enthusiastic keen-ness, almost surreally over-helpful to the point of self parody. Perhaps it's because I'm the only customer. But it just seems a sort of personal mania. As I examine the menu so she points to various items miming a swoon at just how good the item is. In smaller towns many menus are pure flights of fancy with only a couple of courses really available. 'Do you have this one?' I ask pointing fairly randomly at the Italian style liver. 'We have everything that you see....